4/6

DÅ HAR MAN INVIGIT SÄSONGEN...

Förra söndagen följde farfar med mig till Tierp och körde lite där. Det var då det var sådant dåligt väder men jag hade tur och fick inte en droppe på mig under de 2-3 timmarna som jag var där och körde! Banan såg ut och kändes som skit, det var bara en massa gropar och trottoarkanter o sten.
Hur som haver jag kände att det gick väldigt sakta eftersom det var längesedan jag körde sist, men jag tar hellre det säkra före det osäkra eftersom det är en ganska farlig sport om det väl händer någonting. Det vet man efter att man hållt på att bryta nacken i en vurpa! haha...
Men jag känner att jag börjar få mer kontroll över cykeln så att jag flyter på i spåren lite bättre där jag var så osäker förr, likaså i kurvor och över hopp. Men som sagt jag är ingen VM åkare men man måste ju börja någonstans ;)

Tisdagen därpå var jag, pappa och min bror till Rörberg och körde. Trodde att det skulle gå bra efter att ha kört på en kass bana några dagar innan. Men Jag skojar inte hur less jag var efter att ha åkt ut en gång i banan... Jag vill ju vara så mycket bättre än vad jag är och det är som att börja om från noll om man inte tränar så ofta, hade ju ett upphåll från augusti förra året tror jag tills nu, och innan de så hade jag knappt nån hojj eftersom jag väntade på reservdelar till den i någon månad + att jag var sjuk. Men nu ska jag ge gärnet och försöka åka minst 2 ggr i vekckan. Egentligen så vill jag köra mer än så men det funkar inte för mig nu.
De har byggt om banan i Rörberg sedan jag körde där sist och den verkar ganska rolig. Men det gick så sakta o dåligt för mig där sist. Så jag va så arg att ja ville skrika när ja hoppa av cykeln......
Nu i helgen jobbar jag så då blir det inge åka, men i veckan ska jag köra någon dag.
Hörs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0